پخش آنلاین یک نمایش همزمان با اجرا در تالار هنر
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۸۸۰۱
پخش آنلاین نمایش «افسانه پری دریایی» همراه با اجرای زنده این نمایش برای اولین بار در تالار هنر کلید خورد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی تالار هنر، برای اولین بار در ایران، پخش آنلاین نمایش «افسانه پری دریایی» به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات همزمان با اجرای زنده این نمایش و با حضور تماشاگران و هنرمندان تئاتر کودک از جمله ناصر آویژه، مهدی قلعه، میلاد رمضانی ورجاوند و حسین فدایی حسین، روز دوشنبه سی تیرماه 1399 در تالار هنر افتتاح شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای این مراسم، حسین مؤذن مدیر تالار هنر ضمن اشاره به اهمیت تئاتر به عنوان یکی از مشاغلی که در بحران شیوع کرونا دچار آسیب شده است، ابراز خرسندی کرد که پخش آنلاین همزمان با اجرای زنده تئاتر که همراه با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی است به عنوان یکی از بهترین راهکارهایی که در راستای حمایت از هنرمندان تئاتر اندیشیده شده بود، اکنون به منصه ظهور رسید.
نمایش موزیکال «افسانه پری دریایی» داستان پریهای دریایی را روایت میکند که به عنوان نگهبانان دریا در مقابل گرگ بدجنسی که قصد تصاحب دریا را دارد، میایستند.
در این نمایش علی برجی، پویا پیروزرام، فرهاد تفرشی، عطیه ترابی، لیلی حسینی، راشین رضایی، فائزه سنایی، میثم عباسی، مریم کوچکخانی، سحر نعمتی، یاسر محمدی، مصطفی غیاثی، مهیار غفاری، فائزه غفاری، حسین فرزین شاد، نفس کامران، نازنین رضایی، مهدیس حلاجی به ایفای نقش میپردازند.
دیگر عوامل نمایش «افسانه پری دریایی» عبارتند از: برنامهریز و دستیار اول کارگردان: کامبیز بابایی، آهنگساز: رضا عباسی، طراح صحنه: هوشنگ یوسفی، طراح لباس: طیبه آنجدانی، طراح و ساخت آکساسوار: زهره اسماعیلی، منشی صحنه: پریسا دهکمهای، مدیر صحنه: علیرضا فتحی، سامان حیدریان، عکاس: بهروز خانی، دوخت لباس: میترا محمدی، ساخت ماسک: نرگس اسدزاده، امیرفلاحیان.
نمایش «افسانه پری دریایی» هر روز به جز شنبهها و ایام سوگواری از ساعت 20 برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر واقع در: میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده به روی صحنه میرود. قیمت بلیت نمایشهای تالار هنر 20000 تومان است که در روزهای یکشنبه نیم بها است.
مخاطبان برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تالار هنر میتوانند به سایت این مجموعه به آدرس www.honarhall.theater.ir، کانال تلگرام @talar_honarو پیج اینستاگرام @honarhall.theater مراجعه کنند.
اخبار تئاتر|کاندیداهای مسابقه نمایشنامهنویسی «انسان، هنر، بحران» معرفی شدند/ «عجیبالسلطنه» به سنگلج رسیداخبار تئاتر|دبیر جشنواره نقالی غدیر معرفی و جایگزین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مشخص شدانتهای پیام/
R1527/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر تالار هنر بیشتر بخوانید... اخبار تئاتر|کاندیداهای مسابقه نمایشنامهنویسی «انسان، هنر، بحران» معرفی شدند/ «عجیبالسلطنه» به سنگلج رسید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اخبار تئاتر|کاندیداهای مسابقه نمایشنامهنویسی «انسان، هنر، بحران» معرفی شدند/ «عجیبالسلطنه» به سنگلج رسید واژه های کاربردی مرتبط نمایش تئاتر تالار هنر پربینندهترین اخبار فرهنگی ۱ خودروهای «دیکاپریو» و «برد پیت» در «روزی روزگاری در هالیوود» به مزایده گذاشته میشود ۲ پوستر| شهادت امام جواد(ع)+عکس ۳ نماهنگ|"جواد الاوصیاء" ۴ توزیع «سه دقیقه در قیامت» در لبنان/ عالم پس از مرگ به روایت یک جانباز ۵ مدیر عامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدار جمشید هاشمپور رفت ۶ پشت پرده شائبههای کرونایی شدن داور "عصر جدید"/ احسان علیخانی و همراهانش چه زمانی به ضبط برمیگردند؟ + عکس ۷ فرصتی برای شنیدن صدای شعر انقلاب/معرفی آثار شاعران فارسیزبان در دانشگاههای هند ۸ اشعار ویژه شهادت امام جواد (ع) مهمترین اخبار فرهنگی کاغذ مازندران در آستانه ورود به بورس/ میتوانیم کل کاغذ روزنامه کشور را تأمین کنیم فرصتی برای شنیدن صدای شعر انقلاب/معرفی آثار شاعران فارسیزبان در دانشگاههای هند امام جواد(ع) و آمادهسازی شیعیان برای عصر غیبت/ روش ابنالرضا(ع) در برخورد با اهلغلوّ تدوین سند ملی هنرهای تجسمی؛ بیداری دولت از خواب تابستانی! مهمترین اخبار تسنیم ربیعی: قیمت واقعی ارز کمتر از رقم موجود در بازار است/ روابط با همسایگان از اولویتهای اصلی دولت است «مصطفی الکاظمی» وارد تهران شد فلسطین| آغاز مرحله آشتی گروههای فلسطینی با حضور ابومازن و هنیه قالیباف: اولویتهای چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمیسازی و کارآمدسازی برجام، موضوع اصلی مذاکرات لاوروف ــ ظریف/ پیام روحانی برای پوتین درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربینندهترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک آپارات بیسفون سروش ویسپی آیگپAll Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
منبع: تسنیم
کلیدواژه: تئاتر تالار هنر نمایش تئاتر تالار هنر افسانه پری دریایی تالار هنر اخبار تئاتر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قصه شهرت و پایانش رنگ کهنهگی نمیگیرد/ ترس و تردیدهای یک ستاره
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و بازی افشاری و تینو صالحی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی که در دور جدید اجراهای خود با استقبال مخاطبان روبهرو شده قرار است به زودی در شهر اصفهان نیز اجرا داشته باشد. محدثه واعظی پور منتقد و فعال رسانه ای یادداشتی درباره این اثر نمایشی نوشته و به ویژگیهای نمایش افشاری که این روزها تبدیل به ستاره پولساز سینما نیز شده، پرداخته است.
در این یادداشت آمده است:
«عشق به بازیگری و دنیای سینما، دستمایه ساخت فیلمهای مختلف و طرح روایتهای متنوع بوده است، این عشق سودایی که بسیاری را درگیر و مهمتر از آن سرخورده کرده، موضوع اصلی نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری بازیگر تئاتر و سینما بود، نمایشی که بر اساس مونولوگ پیش میرفت و افشاری، راوی آن، زندگی شخصی و تجربههای خود را با قصه و خیال در هم آمیخته و داستان جوانی شهرستانی را روایت میکرد که عشق به بازیگری او را به تهران و پشت صحنه سینما آورده است. اواخر دهه ۹۰، وقتی «جوجه تیغی» روی صحنه رفت، افشاری بازیگر شناخته شده تئاتر بود، اما مثل امروز در سینما محبوب، مشهور و پولساز نبود. آنهایی که نمایشهای «دیابولیک: رومئو و ژولیت» (آتیلا پسیانی) یا «پاییز» (نادر برهانی مرند) و «دن کاملیو» (کوروش نریمانی) را دیدهاند، او را به خاطر میآورند. بازیگر همنسل نوید محمدزاده و هوتن شکیبا که حضورشان در تئاتر، مژده تولد نسلی تازه را میداد. بازیگرانی مستعد که تئاتر، خانه اصلیشان بود اما بالاخره کشف شدند و مقابل دوربین رفتند.
افشاری، به خاطر ویژگیهای ظاهریاش اغلب در نقشهای کمدی و فضاهای طنزآمیز روی صحنه میرفت، صدای خوب، قدرتش در بداههگویی و انعطاف بدنیاش کمک میکرد تا برای خنداندن تماشاگر، دست به هر ترفندی بزند و بازیگر شیرینِ روی صحنه باشد. اگر چه نقش جدیاش در «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نشان داد میتواند سیمای جوان بذلهگو و طناز را تغییر دهد.
موفقیت «جوجه تیغی» بیش از قصه سادهاش، به روایت صمیمی و سرراست افشاری مربوط میشد. او که بر متن تسلط کامل داشت، با دستی باز، شوخی میکرد، از تماشاگر خنده میگرفت و در لحظاتی، احساسات او را درگیر میکرد. در فاصله اجرای «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» افشاری، در سینمای ایران چند فیلم کمدی پر سر و صدا و پرفروش بازی کرده است. او در «فسیل» (کریم امینی)، تنها یک کمدین پولساز نیست، بلکه سعی کرده به شخصیت اسی، جوان آس و پاس و سادهدل پایین شهری، شیرینی و ملاحت بدهد. از میان انبوه بازیگران کمدی چند سال اخیر، افشاری در «فسیل» طراوتی دارد که اگر خودش مدام آن را در سینمای تجاری خرج نکند، برای تماشاگر دوست داشتنی و تازه است.
طبیعی است که سینمای کمدی، انبوهی نقش مشابه اسی به او پیشنهاد کند، اما مقاومت در برابر دستمزدهای وسوسهکننده عمر بازیگری افشاری را تضمین میکند. نکتهای که به نظر میرسد، یکی از دغدغههای شکلگیری «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» است. در این نمایش، افشاری، مانند «جوجه تیغی» خودش را نقد کرده و در معرض داوری قرار میدهد. این رویکرد جسورانه، هوش بازیگری را نشان میدهد که فردای حرفهاش را در وضعیت سرخوشانه امروز، نمیبیند. او در این نمایش، نقش بازیگری را بازی میکند که دوره طلایی حرفهاش را پشت سرگذاشته و در مسیری که طی کرده، گرفتاریهای فراوانی داشته است. برای آنکه روایت ملالآور نشود، افشاری، بخشی از بار قصه را روی دوش همبازیاش تینو صالحی قرار داده است.
تعامل و بده بستانهای آنها خوب از کار درآمده و ایده ارجاع به گذشته و نمایش «جوجه تیغی» تمهید مناسبی برای رفت و برگشتهای قصه و انرژی گرفتن از آن نمایش است. «چه کسی ...» متلکهای سیاسی و تکهپراکنیهای اجتماعی بیشتری نسبت به «جوجه تیغی» دارد، اما همه جذابیت نمایش به خاطر ترسیم این بازجویی و نقد بازی قدرت نیست. «چه کسی ...» باز هم درباره بازیگری است، درباره سودایی که بر خلاف تصویر پرزرق و برق و باشکوهش، میتواند ویران کننده باشد و برای بهرامِ نمایش «چه کسی ...» این گونه بوده است. افشاری با پیش کشیدن پای شبکههای اجتماعی، نقض حریم خصوصی و مسایلی از این دست، جامعه را نقد و با بازیگرانی که سرنوشتشان، از این طریق، تغییر کرده همدلی میکند.
برای افشاری به شهادتِ «چه کسی ...»، دنیای بازیگری هنوز فریبنده و جذاب است. رویاهای او همچنان روی صحنه جان میگیرند و مهرش به مردم (مخاطبانش) را آنجا حس میکند. او در این نمایش، بیش از آنکه بخواهد نماد هنرمند یا بازیگر ممنوعالکار باشد (که هست)، شبیه خودش است، خودش را در مواجهه با ماموران نظارت کننده قرار داده و به جلسه بازجویی خودخواستهای تن داده تا به تماشاگر یادآوری کند، ترسها و تردیدهای یک ستاره، غیرقابل باور نیست.
«چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» درباره زوال دوران ستارههاست، درباره ترس از مواجه شدن با جهانی که بازیگر، دیگر در آن شناخته شده و محبوب نیست. تصویری از مواجهه عقل و عشق و جهان پر اضطراب هنرمند، پس از افول جایگاهش. همان طور که «جوجه تیغی» میتواند بارها دیده شود و روایتی درباره امروز باشد، «چه کسی ...» هم این ویژگی را دارد، چرا که قصه شهرت و پایان آن رنگ تکرار و کهنهگی نمیگیرد.
کد خبر 6097465 آروین موذن زاده